Sri Swami Vishwananda - Hrvatska

nedjelja, 18. listopada 2009.

Novi video uradak sa transkriptom govora


Sri Swami Vishwananda: Jai Gurudev! (Publika: Jai Gurudev!) Danas, četvrtog dana Navaratrija slavimo Božicu Kushmandi. Četvrto pojavljivanje Devi je u obliku Kushmande. Majka dobiva ovo ime jer je stvorila svemir s osmjehom na licu. Kada je postojala samo tama i kada nije postojao svemir Ona ga je stvorila s osmjehom. Vjeruje se da je Ona izvor vječne moći. Božica ima osam ruku i zato je poznata također i kao „Ashtabhuja“. Božanstvo u svojim rukama drži Kamandalu (ćup u kojem yogiji drže vodu), urnu, luk, strijelu, lotos, ćup s vinom, disk i motku. U osmoj ruci drži brojanicu za koju se vjeruje da osigurava uspjeh i mudrost. Na sanskrtu riječ „Kushmandam“ označava bundevu. Od svega povrća koje se nudi kao žrtva obožavanja Božice bundeva je povrće s kojim je Božica Kaushmanda najzadovoljnija. Zato se ona zove „Kushmanda“ Obožava se četvrtog dana proslave Navaratrija ritualima koji su opisani u Sashtrama i Puranama. Obožavanjem ovog oblika Devi iskorjenjujemo tugu i bolesti te produžavamo život, ugled i snagu. Majka Božica je zadovoljna i s najmanjom devocijom i onaj tko punog srca obožava Božanstvo sigurno će pridobiti Njezinu naklonost.

Značenje imena „Ku-shm-anda“ jest kako slijedi. „Ku“ znači mala; „ushma“ znači topla; „anda“ znači kozmičko jaje. Dakle, Ona se smatra stvoriteljem svemira. Svemir je bio samo praznina ispunjena tamom, sve dok Ona nije proširila svjetlo u svim smjerovima kao zrakama od sunca. Često se prikazuje s osam ili deset ruku u kojima drži nekoliko vrsta oružja te kako sjedi na lavu.

Ne moram davati mnogo objašnjenja o Božici Kushmandi, četvrtoj inkarnaciji Božice Durge. Kaže se da je Ona moć kojom je stvoren svemir te ovaj svijet. Naravno, slušate od početka Navaratrija da su sve Božice, iako imaju različite oblike, zapravo jedno. Ali razlika je u tome što su sve Božice postojale čak i prije kreacije, a neke su se pojavile i nakon kreacije, ali Božica Kushmanda se pojavila u trenutku stvaranja. Ona se manifestirala kroz kreaciju, u trenutku kada se stvarao Svemir. Sila stvaranja u tom trenutku je bila Kushmanda. Molitva ovoj Božici otklanja sve tuge, bolesti te dariva mnogo snage za život, mir, ugled i radost. Molimo se Božici Kushmandi da svakog od nas obaspe svojim blagoslovom.

Tko god je se prisjeća, tko god je se ne prisjeća, ljudi koji znaju za Nju, ljudi koji ne znaju za Nju, neka Njezina ljubav, Njezina milost bude nad svim ljudima, tako da oni pronađu istinsku sreću i istinsku radost. Sada ću pustiti Chatura da čita Saptashati. Jučer sam vam već objasnio ono o čemu je čitao, zato sada ne moram puno govoriti. Samo da znate da su Sumbha i Nishumba dva demona kralja koja predstavljaju strast i ljutnju te njihove sluge Chanda i Munda te Dhuralocan koji simbolizira nešto uzeto na silu, kao na primjer kada nešto želite i to ne dobijete te onda to zgrabite od nekoga. Zgrabite to, a ta sila se zove Dhuralocan. Druga dva demona Chanda Munda su sluge strasti i želja, ljutnje i mržnje.
Jagadambe Mata ki – Jai!

(hvala Phalguni na prijevodu)