Sri Swami Vishwananda - Hrvatska

subota, 17. travnja 2010.

Satsang 14.travnja - pitanja i odgovori (drugi dio)


Pitanje: Voljeni Swami, Vede uče da je Bog bezobličan. Obličje Boga, kao što je voljeni Narayana, čovjek je stvorio kroz stoljeća štovanja različitih oblika što je uistinu realnost? Reci nam nešto o tome. Zar onda ne bi trebao postojati i nadčovjek (superman) koji se pojavljuje u filmu jednako tako i u stvarnosti? Da li bi bilo mudro u ovom slučaju promatrati naše misli?

SV: Točno je da je Bog bezobličan. U vedama se spominje da je bog sargu i nirgun. On je obličan i bezobličan. Kad Ga netko štuje u nekom obliku On će se predaniku pojaviti u tom obliku kako bi ga zadovoljio. Ali Bog je i bezobličan i mnogi Mu se mole na takav način. Ali znajte jednu stvar: oboje je ispravno. Kada sjedimo u meditaciji mi percipiramo Boga različito. Bog nije onakav kakvog Ga vidimo u umu. Kada spoznamo Boga vidimo ga Ga u Njegovoj sveprisutnosti te onda ne možemo reći da ima samo jedno obličje. On ima mnoštvo oblika. Kako je čovjek na putu prema samospoznaji onda je bolje štovati samo jedan oblik jer svaki dio Boga ima punoću sveprisutnog Boga. Možemo li shvatiti bezobličnog Boga ako Ga još nismo spoznali? Ne, jer smo vezani sa umom koji želi shvatiti, spoznati. Dokle god smo vezani, dotle smo ograničeni realnošću oblika. Kada postignemo samospoznaju tada shvaćamo da je Bog sveprisutan, da sva oblika dolaze od Njega i ka Njemu se vraćaju. U stvarnosti svi smo supermeni. Svi smo prosvijetljeni, svi smo dio Boga, i dio Boga ima punoću cijelog Boga. Kao što je bilo rečeno u prijašnjem pitanju kada smo govorili o kontroli uma, promatranjem misli. Što je misao? Misao je proizvod uma. Kontrola misli, kontrola uma vodi nas do stanja spoznaje da smo dio jednote Boga.

Pitanje: Kada se jednom uspostavi veza gurua i učenika. Da li guru ostaje dok se ne ostvari prosvijetljenje kroz živote? Što se događa kada učenik, zbog nezrelog uma, napusti učitelja? Da li učitelj i dalje brine o učeniku?

SV: Uloga učitelja-gurua je da pomogne učeniku kako bi postigao krajnji cilj. Nije uvijek da kad učenik dođe da mora i učitelj biti tu. Ali učenik mora proći kroz određena iskustva u životu dok ne dosegne stopala učitelja. To je milost, naravno, i zapravo je to jako rijetko. Recimo da si učenik nekog učitelja to ne znači da će učitelj uvijek biti tu. Naravno u sveprisutnosti on će uvijek biti tu da te vodi; kroz drugog učitelja on će odraditi svoj posao.

Što se događa kada učenik, zbog nezrelog uma, napusti učitelja? Recimo da netko napusti učitelja, bit će prilike; bit će života. Treba će duže vremena ali bit će prilika. Dužnost učitelja je da pazi na svoju djecu poput majke. Bez obzira kako loše dijete bilo majka uvijek voli svoje dijete. Isto tako ako se dijete vrati majci, hoće li ga ona odbaciti? Naravno da neće. Majka će uvijek imati nadu da će se dijete promijeniti. Isto tako s učiteljem. On će uvijek imati nadu da će se učenik promijeniti. I naravno učitelj će uvijek pozdraviti njihov povratak.

Pitanje: Koja vrsta iskustva duša mora proći prije nego se vrati nazad?

SV: Sva moguća!

Pitanje: Kako premostiti lijevu i desnu (mušku i žensku) hemisferu?

SV: Samoprihvačanjem. Morate razumijeti da osoba ima dvojnu prirodu: mušku i žensku i to čini osobu cijelovitom. Ako dobro razumijem pitanje mislite li na ravnotežu muške i ženske prirode?

Iznutra gledano to znači razumijevanje da obje prirode postoje i to treba prihvatiti. Obično ljudi prihvate jednu stranu i ne žele gledati u drugu. U stvarnosti mi smo ovim vezani. Kada pogledate muškarca on može djelovati jako, ali iznutra postoji nježna priroda. Isto i sa ženama... one su nježne, ali kada im je dijete u opasnosti one postaju poput Kali.

Što se tiče izvana... nema razumijevanja između muškarca i žene jer način koji muškarci i žene razmišljaju je jako različito. Znači opet dolazimo do razumijevanja samoga sebe.

(nastavlja se)