Sri Swami Vishwananda - Hrvatska

četvrtak, 14. siječnja 2010.

Transkript govora Swamija Vishwanande 23.12.2009. (četvrti dio)

(9. Devoti: Čemu uistinu trebamo težiti? Što onda znači biti savršen?)

Swami Vishwananda: Teško bi bilo razumijeti umom. Ali, recimo da trebamo pokušati ne suditi, niti sebe niti druge. Rolf?

(Rolf: Je li stvarno naša odluka reći „Bože želimo samo tebe“ s bilo kakvim posljedicama? Postoji li slobodna volja ili ne?)

Swami Vishwannada: Pa, postoji određeni stupanj slobodne volje. (smijeh) Bog nikada nikoga ne prisiljava. Inače bi svi već bili realizirani. (smijeh) Znate, On ne treba puno učiniti. (smijeh)
(Rolf: Jer ljudi od jnana jogija kažu da je „sve savršeno“) Hm (Rolf: Ja razumijem ovo, ali oni kažu da ne postoji put. Ne trebaš meditaciju; ne trebaš ništa, jer je svaki trenutak savršen.)
Da, naravno. Dobro je gledati stvari na taj način, ali koliko je jnana jogija spoznalo Boga? Ne toliko mnogo. (smiješeći se)
Na prošlom Satsangu sam objasnio da trebamo određeno znanje, ali znanje također ima ograničenje. Dao sam primjer: Kada imate trn u nozi, uzmete drugi oštri objekt i otklonite ga, ali ne zadržavate ih oboje u svom džepu, već ih bacite. Isto tako: kada imate trn neznanja, trebate trn znanja. Ali na kraju trebate odbaciti i jedno i drugo.
(5. Devoti: Swamiji, mogu li te pitati pitanje?) (Smiješi se) Reci. (10. Devoti: Koja je onda svrha, zašto nam je onda Bog dao um?) Pa… (5. Devoti: Zato što to treba biti Božanski um) Da, naravno. (5. Devoti: U tom slučaju koja je svrha našeg uma? Dakle, postoji negativno stanje uma koje moramo odbaciti ili nešto ili nadići. Ali što je Božanski um u čovjeku? Koja je onda svrha?)

Pa, um je dan kako biste dobili određeno znanje o izvanjskim stvarima. Um se jako mnogo drži izvanjskog. Ako želite razumijeti određene stvari, trebate upotrijebiti um. Ali, vrlo često ljudi ne koriste um na pravilan način. (5. Devoti: Koji je onda pravi način?) Budite pozitivni! (smijeh)
(11. Devoti: Guruji, kad se moramo uzdignuti iznad „dobrog“ i „lošeg“ i postoji „dobro“ i loše“, a mi želimo biti savršeni, gdje je tu čistoća?) Čistoća je stanje vašeg uma; način na koji gledaš na stvari. Ako misliš da je nešto čisto, onda će to i biti. Ali čistoća nije ono što vi smatrate čistoćom. Što podrazumijevate pod čistoćom? Prvo mi recite. (11. Devoti: Ja uvijek odlučim ili rasčlanim „dobro“ i „loše“) Dakle. (11. Devoti: suditi i…)

Kako onda možete biti čisti? To je također rečeno u Bibliji: Budite čisti u umu. Još uvijek tako prosuđujete. (11. Devoti: Hm) (smijeh) Čistoća je samo riječ.
Pitaj svoje pitanje Mataji. (5. Devoti: Može li biti također…?) Imala si pitanje, zar ne? Da?

(12. Devoti: Oh, ja sam se pitala što možeš reći o konceptu da mi također sudjelujemo u stvaranju svog Svemira. Koristeći moć uma ili vizualizacijom možemo sve stvoriti…)

Da, mora postojati uvjerenje. To je također stanje uma, kako bolje iskoristiti um. Ako uistinu nešto želiš, vjerovanje u to će učiniti da se to i dogodi. Ali um treba biti fokusiran i jasan glede toga, jer um uvijek skače. Danas želiš ovo; sutra želiš ono – kako će onda biti jasan? Neće nikada biti jasan. Dakle, kada netko zaista nešto želi, um je svaki dan fokusiran na to i na taj način učini da se to i dogodi. To postižemo učeći kontrolirati um. Istina je da stvarate svoj vlastiti svemir. Vi stvarate vaš vlastiti svijet, vašu vlastitu realnost, jer to je moć uma. Um je jako moćan. Kao što su i znanstvenici rekli, također je to rečeno i u Vedama: Ljudi koriste samo 5% uma, ostalih 95% još uvijek spava. Zamislite što bi bilo kad biste koristili ovih 95%, a 5% da spava, ali tužno je što samo nekoliko ljudi to radi. (smiješi se) Anashuya?
Swami Vishwaanashuyananda: Ranije si spomenuo strah od predanja. Može li se reći da većina ljudi bježi od tog priznanja ili prihvaćanja toga straha od predanja onome što uistinu jesu?
Sri Swami Vishwananda: To je istina, ali mnogi ljudi to također i žele. Vidite, strah od neznanja – toga se ljudi boje. Ali kada vjerujete, onda se ne brinete. Zato ne bi trebalo biti straha ako vjerujete.

(nastavlja se)