Sri Swami Vishwananda - Hrvatska

ponedjeljak, 16. kolovoza 2010.

Ramakrishna Paramahansa - sjećanje na velikog mistika


Ramakrishna Paramahamsa (18. veljače 1836 - 16. kolovoza 1886), bio je poznati mistik 19.og stoljeća u Indiji. Vježbao je različite discipline mnogih religioznih tradicija poput Vaishnavizma, Shaktizma, Advaita Vedanta, Islama, Kršćanstva u različitim periodima života te je naposlijetku zaključio da 'svi putevi vode istom cilju'.

Evo i nekih od njegovih misli:

Istina je jedna; samo se naziva različitim imenima. Svi ljudi traže istu Istinu; različitosti su zbog drugog podneblja, temperamenta i imena. Jezero ima mnoga ghatova. Iz jednog ghata Hindusi uzimaju vodu u posudama i nazivaju je 'jal' (čitaj: đal). Iz nekog drugog ghata Muslimani uzimaju vodu u kožnatim torbama i nazivaju ih ‘pāni’. Od trećeg Kršćani uzimaju isto vodu i nazivaju je 'voda'. Prtpostavimo da netko dođe i kaže da ta stvar nije ‘jal’ već ‘pāni’, ili da ona nije ‘pāni’ već 'voda', ili da nije ‘voda’ već ‘jal’, To bi bilo smiješno. Ali upravo ovo je korjen problema, sukoba i nerazumijevanja među sektama. Zato ljudi ranjavaju i ubijaju jedno drugoga, te prolijevaju krv u ime religije. To sigurno nije dobro. Svi ide k Bogu. Svi će oni to spoznati ako imaju iskrenost i žudnju u svome srcu.

Čovjek se može popeti na krov kuće kamenim stubama ili onima od konopa, ili pomoću konopa ili čak uz bambusov štap. Ali ga ne može doseći ako malo proba na jedan a malo na drugi način. Trebao bi čvrsto slijediti samo jedan put. Jednako tako osoba sa svom svojom snagom mora slijediti samo jedan put, ali morate shvaćati da i drugi putevi vode istom cilju. Ne smiješ osjećati da tvoj put je jedini ispravan put a da su drugi pogrešni. Ne smiješ imati zlobu prema drugima.

Bez obzira prihvačate li Rādhu i Krishnu, ili pak ne, molim vas prihvatite njihovu povezanost jedno s drugim. Pokušajte stvoriti istu žudnju u svom srcu za Boga. Žudnja je jedino što trebate kako bi Ga spoznali.

Usmjerite šest strasti prema Bogu. Impuls požude bi trebali preinačiti u želju za spajanjem s Atmanom. Osječajte ljutnju prema onima koji vam stoje na putu prema Bogu. Osječajte pohlepu za Njega. Ako morate imati osječaj za 'ja' i 'moje' tada to povežite s Bogom. Kažite, na primjer, ‘Moj Rama, moj Krishna.’ Ako morate imati ponos tada osjećajte kao Bibhishana, koji je rekao, ‘S glavom sa dotaknuo Ramina stopala; neću se pokloniti više pred ikome drugome.’

Nakon vizije Božanske Majke koju sam imao, molio sam ju sa cviječem u rukama: ‘Majko, ovo je Tvoje znanje a ovo Tvoje neznanje. Uzmi oboje, i daj mi samo čistu ljubav. Ovo je Tvoje dobro i Tvoje zlo. Uzmi ih oboje i daj mi čistu ljubav. Ovdje je Tvoja pravičnost i Tvoja nepravda. Uzmi ih oboje, Majko, i daj mi čistu ljubav.’

Ovo sam Joj sve spomenuo, ali nisam mogao reći: ‘Majko, evo Tvoje istine i Tvoje neistine. Uzmi ih oboje.’ Svega sam se odrekao pred Njenim stopalima, ali se nisam mogao odreći istine.

Osoba ne može dobiti božansko znanje sve dok se ne odrekne ponosa. Osobe ne može biti duhovna sve dok ima sram, mržnju ili strah. Ako osoba ima vjeru onda ima sve.

Ova māyā, što hoće reći, ovaj ego, poput je oblaka. Sunce se ne može vidjeti zbog tankog sloja oblaka; kada to nestane osoba može vidjeti sunce. Ako milošću gurua nečiji ego nestane, tada osoba može vidjeti Boga.

Vidite mnogo zvijezda po noći ali ih ne možete vidjeti kada se sunce uzdigne na nebu. Možete li zato reći da zvijezde ne postoje na nebu za vrijeme dana? O čovječe, budući da ne možeš pronaći Boga u danima tvojeg neznanja, nemoj reći da Bog ne postoji.

Tko je čiji guru? Jedino Bog je vodić i guru svemira. Kako bi dobili predanost Njegovim lotosovim stopalima morate plakati za Njim sa jakom žudnjom svoga srca. Um se mora u potpunosti usredotočiti na Njega. Morate Ga moliti sa velikom predanošću i vježbati svoju sadhanu. Boga se ne može tako lako spoznati. Sadhana je neophodna.