Sri Swami Vishwananda - Hrvatska

ponedjeljak, 18. siječnja 2010.

Objašnjenje rituala abisheka

Tijekom Satsanga Swami Vishwananda je zamolio indijskog predanika da pruži ovo objašnjenje:

Abishekam je zapravo prilika da probudimo kozmičku energiju u murtiju, u statui, u idolu koji imamo ispred sebe. (Sw: mi zapravo manifestiramo). Dakle, kad obavljamo abishekam, imamo priliku stvoriti interakciju, fizički kontakt s tom kozmičkom energijom. Cijeli proces abishekama je ukorijenjen u indijskom običaju pružanja dobrodošlice gostu u naš dom. U Indiji postoji vedsko geslo koje govori: “Adity deity pabha“, što znači „Gost je Bog“. Dakle, kada gost dođe, prva stvar koju učinimo jest da mu ponudimo stolicu. Kažemo “Asanam samat payami”, što u osnovi znači „nudimo ti sjesti“. Sljedeće, kada gost dođe u kuću, vjerojatno nakon dugog puta, peremo mu noge. A to je: “Padyam samat payami”, što znači: „peremo ti noge, osvježavamo tvoja stopala nakon dugog putovanja“. Nakon toga mu ponudimo piće, peremo mu usta, jer su se vjerojatno osušila i jer je žedan nakon dugog putovanja. To su uvodne stvari.

Tada im nudimo kupanje. Promijenimo im odjeću i kupamo ih. Prvo koristimo vodu, koja jako pročišćava i sve ispire. I peremo božanstvo ispred nas. Sljedeće što nudimo su pet elemenata, a to su mlijeko, jogurt, ghee, med, šećer. Tih pet elemenata su također prisutni u našim tijelima. I svaki put kada nudimo mlijeko, med, ghee, šećer i jogurt, mi molimo za pročišćenje i ravnotežu tih pet elemenata i unutar nas i u vanjskom svijetu. Stoga je abishekam prilika da pročistimo sebe same, naša fizička i duhovna tijela, kao i izvanjski svijet. Nudimo sebe pred Gospodom, nudimo sve naše negativnosti te tražimo pročišćenje prilikom kupanja murtija.

Nakon što smo ponudili sve to, povlači se zavjesa. Ova zavjesa predstavlja veo maye. Ta maya je iluzija koja nas odvaja od nas samih. Murti na kojem obavljamo abishekam također predstavlja naše unutarnje Sebstvo. Tako da sve darove koje nudimo vanjskom murtiju, sve te darove zapravo darujemo našem unutarnjem Višem Sebstvu. Maya nas sprečava da se identificiramo s našim istinskim Sebstvom. Iza zavjesa svi su zauzeti oblačenjem i uljepšavanjem murtija nakitom, krunama, pripremajući ih kako bi bili lijepi za darshan. A u međuvremenu, mi pjevamo kako bi nam um i dalje bio usredotočen na Boga. Naposljetku, zavjese se otvaraju, što znači da je maya otpala. I tada imate darshan Gospoda ispred vas. Taj darshan Gospoda također predstavlja vaš vlastiti unutarnji darshan vašeg istinskog identiteta, vašeg istinskog Sebstva.