Sri Swami Vishwananda - Hrvatska

petak, 6. kolovoza 2010.

Gospodin Rama - uvod u život i učenja (Paramatman)


Sri Rama govori Hanumanu, „Sjena je Paramatmana koju vidiš reflektiranu u svim živim bićima kao jivatman. Zar ne vidiš veliko nebo koje se reflektira na svako jezero ili rijeku?“

Paramatman je nebo koje je nepomično. Njegovi odsjaji nisu trajni. Kao što i nebo samo postoji, tko i Paramatman, koji je vrhunski Brahman, jedina je stvarnost. Sva vidljiva živa bića su samo refleksije.

Ja sam Paramatman a vi ste Moja refleksija. Ova velika tajna se ne bi smjela obajviti onima koji nemaju predanost Meni, čak i kada vam za uzvart ponude kraljevstva. Ne postoji veći savjet koji vam mogu dati.

Konopac je jedino stvaran, zmije je nestvarna. Isto tako, Paramatman je jedino stvaran; ovaj svijet je nestvaran. Svijet se čini stvaran u čovjekovoj javi, mislima i čujnosti, ali on traje onoliko koliko i stvari koje se vide u snu.

Atman je sigurno različit od tijela, osjetila, uma i prane. On je blažen, uzvišen, ne-dualan, trajan, bezobličan, bezgrešan i čist. Onaj trenutak kada ovo shvatite postajete oslobođeni.

Pokušajte iskusiti jedinstvo sa Paramatmanom i jivatmanom slušajući mudre riječi svog gurua sa vjerom. Njegov savjet je, 'Tat Twam Asi' (ti si To). Naravno, guruova milost je neophodna kako bi dostigli to stanje.

Za dobiti njegovu milost morate razumijeti značenje riječi Tat Twam Asi. 'Tat' znači 'Paramatman', 'Twam' znači 'jivatman', a 'Asi' znači 'sam'. To drugim riječima znači da su i Paramatman i jivatman isto. Budući da su isto nije ih moguće razlikovati. Niti im je moguće pridodati različite kvalitete.

Tijelo koje je satsavljeno od 5 elemenata i koje je ograničeno i prolazno, razlikuje se od atmana. Atman je bez početka i kraja. On je neuništiv. On stvara ovo tijelo. Razmislite o ovome i pokušajte spoznati atmana.

Ovim procesom koji se naziva 'neti neti' (proces eliminacije), trebali bi pokušati spoznati što uitinu atman jeste. Na taj način preispitivajući ovaj pojam, ovu riječ koja je mješavina dobra i zla, uzmite samo srž a odbacite ostalo, kao što odbacujete košticu zrelog manga nakon što pojedete slatku voćku.

Atman nema rođenja ni smrti, niti djetinjstva, mladosti ili starosti. Atman je pun blaženstva. Zašto bi trebali misliti da samsara (svijet) postoji u takvom atmanu? Zbog vašeg neznanja mislite da tuga postoji u atmanu.

Obmana je ta zbog koje osjećate postojanost nečega što nije stvarno kao što mislite o konopu da je zmija.

Ova imaginacija da je nešto nestvarno stvarno zove se adhyasa. Atman koji je satchidananda (postajanost-znanje-blaženstvo) je nedodirnut ovom iluzijom.

Znate li kako se čini da sreća ili tuga utječu na atman? Kao što komad željeza koje se zagrije u vatru djeluje da je sama vatra, atman, kad se reflektira u buddhi, čini nam se da na njega utječu radosti i tuge. Atman je zapravo neodirnut. Kada uistinu razumijete da je atman, koji je zapravo vaše istinsko jastvo, bez ikakovih atributa ili vezanosti, vi biste se odrekli vezanosti sa tijelom koje je tromo i nestalno. Zato tražite pravu prirodu atmana.

Ako stalno mislite o atmanu, um će vam se pročistiti i vaše će se neznanje iskorijeniti sa svim prošlim karmama, kao što vaši bolovi nestaju kada redovito uzimate lijekove. Kada je um čist, primit ćete čisto blaženstvo.

Kako stalno misliti o atmanu? Vede savjetuju da se povućete na osamljeno mjesto, osjetila stavite pod kontrolu, te bez zlih misli mislite samo o atmanu. Na taj način ćete stopiti svijet u sve prožimajućeg atmana. Tek tada ćete dobiti vrhunsko blaženstvo.

Mislite o sebi da ste Parabrahma, da nemate vezanosti, da ste sveznajući i čisti. Uvijek osjećajte to te uspostavite jedinstvo sa Paramatmanom i primite blaženstvo u sebi bez da brinete što je oko vas. Tada ćete ostati smireni i neovisni poput mora bez nemirnih valova.

Jogi koji provodi dane misleći samo o atmanu mora živjeti sve dok se njegovi prarabdhasi ne potroše. Nakon toga on će se stopiti u Meni, Paramatmanom.