Sri Swami Vishwananda - Hrvatska

subota, 14. kolovoza 2010.

Sri Rama - život i učenja (završne riječi)


Dok god živim ne mogu poništiti obećanje dano asketama. Mogu dati svoj život kao i živote Site i Lakshmana, ali ne mogu ići preko zavjeta kojeg sam dao predanicima.

Naša situacija nije drugačije od jelena koji trči od obzorja do obzorja u potrazi za vodom koji je vođen fatamorganom koju ugleda u daljini. Čak i kada smo u potpunosti svjesni prevare osjetila mi smo poput luđaka koji se ponašamo kao robovi.

Smijeh i suze, starost i suze, vječno se izmjenjuju. Naša sudba je da se savijamo poput vlati travke na vjetru a to je sve zbog pretmeta užitka koji nemaju nikakvu vrijednost. Ljudi, koji nemaju inteligenciju, ne shvaćaju svoju poziciju.

Ovi svjetovni užici su prolazni poput munje koja sjeva kroz oblake. Kada o nečemu sanjaš, ono izgleda stvarno dokle traje san. Na isti način, čovjeku koji uvijek misli o osjetilnim užicima ovaj svijet izgleda stvaran.

On uranja u samsaru kako bi zadovoljio sebične želje. Samsara je puna mržnje, pohlepe, ljubomore, itd. Um stvara samsaru, i on je taj koji te vezuje za nju. Mržnja bi trebala prestati sa smrti. Nikada ne bi trebao mrziti onoga tko je umro. Ako čovjek priđe kao prijatelj, kako ga odagnuti? To je protivno zakonu mog života. Jednom kada se netko potpuno preda on treba previdjeti sve greške.

Kada netko u meni nađe utočište ne mogu ga razočarati. To je moja dharma. Nije bitno ako zbog toga patim. Čak i pod cijenu života moram izvršavati svoju dužnost. Nikada se ne mogu udaljiti od toga.

Zasista kažem vam, čak i da Ravana osobno dođe tražiti u meni utočište, bez okljevanja bih ga primio. Veliki je zločin ne dati skrovište onima koji od vas to traže. Ako se utočište ne pruži onome koji se potpuno preda tada je osoba lišena nebeske slave kao i vlastite snage i moći.

Osoba koja slijedi put dharme (dužnosti) treba smatrati starijeg brata, vlastitog oca kao i onoga koji ga poučava u mudrosti kao tri oca.

Ispravnost traži da se mlađi brat, sin i krepki učenik smatraju vlastitim djetetom. Čak i za osobu koja je bogata vrlinama dužnost je veoma suptilna i nije je lako razumjeti; duša koja se nalazi u srcu zna što je ispravno, a što nije.

Ako činite dobra djela sa ego željom, ona vas samo vezuju za ovaj svijet. Kako bi ste dobili znanje trebali biste raditi bez iti malo traga ponosa.

Istinsko znanje je ono koje ubija sve želje i vezanosti. Bilo koji rad koji ima neki motiv u pozadini mora se pročistiti, jer na taj način te samo veže za krug rađanja i umiranja. To je pogubno za postizanje pravog znanja.

Poput lovca na ptce koji šire svoje mreže, egoizam stvara različite interesantne iluzije u umuovima ljudi. Ogromna žalost nastaje zbog egoizma. Dokle god je čovjek egoističan mora patiti. A kada se egoizam otkloni patnje nestaju. Zato je najbolje biti bez egoizma.

Egoizam je taj koji je rasprostranio mrežu vezanosti za ženu i djecu – mrežu iz koje nikakav magična čarolija nas ne može izvući. Kada se egoizam uništi sve mentalne boli automatski nestaju.

Rama kaže Kaikeyi:

O Majko: Zašto mi to, pak, govoriš? Ja sam spreman dati svoj život zbog oca. Mogu popiti smrtonosni otrov kako bi njega spasio. Odreći ću se kraljevstva, Site ili Majke Kausalye zbog njega.

Uvijek meditiraj na atmana na lotosu svoga srca. Tada nečeš više biti tužan. Podnosi sve prarabdhase koju si ti dati bez obzira bila to sreća ili nesreća.

Bez obzira koji posao činio izvana, O Raghava, neka tvoj um i karakter budu čisti.

(kraj)