Sri Swami Vishwananda - Hrvatska

srijeda, 11. studenoga 2009.

O Brahmacharini Devi - drugi dan Navaratrija, transkript govora

Sri Swami Vishwananda: Jai Gurudev!
Publika: Jai Gurudev!
Sri Swami Vishwananda: Danas je drugi dan proslave Navaratrija. Slavimo drugi oblik Božice Durge koja se zove Brahmacharini.
Kasnije će se čitati drugo, treće i četvrto poglavlje Durga Saptashati. Jučer ste čuli kako su dva demona izašla iz Maha Vishnuovih ušiju dok je On spavao. Oni su se zvali Madhu i Kaitabha. Zapravo Madhu i Kaitabha su bili dva brata koji su se uzdignuli kada je Gospod bio u dubokom samadiju. Oni predstavljaju naše „previše“ i „premalo“. Kad nam je nečega „previše“ onda se žalimo, kad nam je nečega „premalo“ onda se također žalimo, jer nikada ničim nismo zadovoljeni, jer nas jedino Gospodin može zadovoljiti. Tek kada Njega imamo, mi smo zadovoljeni. Sve čega imamo previše tjera nas u patnju i sve što nam manjka također će nas tjerati u patnju. Dakle, u oba slučaja shvaćamo da trebamo sve ponuditi Gospodinu; trebamo postati instrument. A da bismo postali taj instrument, moramo se predati. Moramo se uistinu predati. Kada mislim na predavanje, ne mislim o tome da morate sve napustiti i predati Mu se, već trebate vjerovati da je On ili Ona prisutan/prisutna u svemu što radite. Dakle, Shailaputri se manifestirala kako bi ubila toga Demona. Shailaputri je Božica i kćer Himalaja. Što znači Himalaja? Yamunashree? Ti si se upravo vratila odatle.

Yamunashree: Nevinost, čistoću.
Sri Swami Vishwananda: Himalaja zapravo predstavlja čistoću i Maa Bhagavati, Devi Durga uzela je taj aspekt kako bi uništila naše „previše“ i „premalo“ te tako učinila da se predamo Božanskom. To je priča o Shailaputri. Primijetit ćete dok budete slušali priče o Božicama da su one sve jedno. Postoji deset Durgi. One nisu različite jedna od druge. Jedino kvalitete Božica uništavaju negativnosti u nama. Jučer je Sati izgorila u Daksha yagni te ponovno rođena kao Parvati, Shailaputri, svejedno, koje joj ime date.Ali sada ćete vidjeti da je drugi oblik Božice, Brahmacharini, ustvari sljedeća inkarnacija Shailaputri. Dok se bude čitalo, čut ćete da je Ona meditirala jako dugo vremena. Dakle, pročitajmo priču o Bhagavati Brahmacharini. Jagadamba Mata Ki – Jai!
Drugo pojavljivanje Durge u obliku Brahmacharini. Ovdje „Brahma“ znači meditacija. Znači da je Božica ona koja meditira,odnosno provodi pokoru.

U tom obliku Ona nam pokazuje koliko je važna naša Sadhana, koliko je važna naša pokora, naše izražavanje devocije prema Božanskom. Tapasyacharini – Ona je utjelovljenje Tapasa. Idemo vidjeti dalje.

Ovdje je vidimo kako drži brojanicu u svojoj desnoj ruci (tamo smo je stavili u lijevu ruku) i Kamandalu u svojoj lijevoj ruci. Ona drži japa malu i kamandalu. Kamandalu je vrč s vodom koji uvijek nose sa sobom yogiji, što simbolizira davanje života. Kamandalu je Shakti koja daje život, a brojanica je Božansko ime. Kako je važno pjevati ime Boga, kako je važno recitirati ime Boga. Držeći brojanicu Ona pokazuje koliko je važno redovito vježbati i recitirati, odnosno sjetiti se Božjeg imena.

U Svom prethodnom životu, kada se rodila kao kćer Himalaja, Shailaputri, izvršavala je stroge pokore kako bi dobila Shankara Bhagavana za svoga supruga.
Već u svojoj prvoj inkarnaciji kao Shailaputri Ona je izvršavala toliko mnogo pokore, jer joj je bilo najvažnije dobiti Shivu. Kasnije ćete vidjeti da se ista Shakti manifestirala kako bi dobila Brahmu, te se manifestirala opet kako bi na kraju dobila Maha Vishnua. To je posljednji dan Božice Durge, koja se zove Jagadambe Maha Lakshmi. U Ambi se nalazi Kali, koja je izronila iz Mahakali, Mahalakshmi, Mahasaraswati – sve tri. Tako se pojavila Jagadambe. Po tome vidite koliko je važan Shiva. Mi kažemo za Shankaru da je Tamas, Tamastičan.

On simbolizira naše tamastične kvalitete, životinjske kvalitete i sve negativnosti ljudskoga rođenja. Ovdje nam Božica pokazuje da to moramo otpustiti kako bismo dobili Bhagavana, kako bismo dobili samoga Boga. Kako bismo spoznali naše istinsko Sebstvo, moramo otpustiti. Shankar Bhagavan simbolizira Onoga koji je bez početka i kraja. I u formi Shailaputri, Ona je izvršavala toliko mnogo pokore kako bi dobila Shivu za supruga. Mudrac, Bog Narada savjetovao joj je da meditira kako bi osvojila Shivu. U sljedećoj inkarnaciji je opet morala meditirati. Poznata je kao Brahmacharini ili Tapasyacharini, zato što se podvrgla strogoj meditaciji. U tom svom obliku Ona je jako disciplinirana u svemu što je htjela. Ona je imala jasan cilj. Ona je željela Shivu, Ona je željela Boga za svoga supruga. Zato je bila disciplinirana i stroga u svojoj Sadhani. Ne kao mnogi u današnje vrijeme koji govore „Ja želim Boga, ali…“ Kad im kažete „Radite Japu“, oni kažu „To je previše“. Ne obraćajući pažnju na užareno sunce i udare gromova, Ona je započela tristo godina dugu meditaciju živeći samo od lišća koje je padalo sa drveća na pod. Učinila je svoju pokoru još strožom odričući se hrane i vode daljnjih nekoliko stotina godina.

(nastavlja se)