Sri Swami Vishwananda - Hrvatska

petak, 30. srpnja 2010.

Govor s Gurupurnime 25.07.2010. (prvi dio)


Danas slavimo Gurupurnima ili Vjasapurnima. Na ovaj dan sjećamo se svih gurua, svih učitelja. Neki su zaslužili da ih slavimo a neki nisu. Zašto? Razlikujemo gurua, odnosno shishya guru koji je učitelj u školi i duhovnog učitelja. Učitelj iz škole daje vam određeno znanje koje će vas učiniti boljom osobom i kako ćete živjeti. Duhovni učitelj, guru ili satguru, ne daje vam samo svrhu života nego usmjerenje u životu, kako i kada će netko oblikovati svoj život.

Također se kaže da je prvi učitelj u životu majka, a drugi je otac. O tome se govori i u Vedama. Također Vede govore da su majka i otac samo na fizičkom nivou, daju djetetu tijelo, a Guru daje duhovni život, drugo rođenje. Kako se to događa?

Jivatma, koja je u ljudskom biću, ako otklonite neke kvalitete od ljudi koji nisu na duhovnom putu, kao npr.ponos, otklonite smisao života u materijanom svijetu, bogatstvo, užitak, ne ostaje ništa. Dok kod duhovne osobe to ne možete jer je duhovnost beskonačna, znanje je beskonačno. Znanje se pretvara u mudrost, ne ostaje samo znanje. To se događa kroz milost.

Puno prije nego smo se inkarnirali ovdje, rečeno je gdje ćete biti, tko će biti vaš vodič, kada će Bog stvoriti mogućnosti za vas da ga spoznate. Možemo reći da si to ti, ali to nisi ti, to je samo On, jer je tvoja atma zapravo On. Kroz ovaj proces želimo zadobiti božju milost, božju ljubav, pročistiti sebe. Samo kada se potreba ovih kvaliteta probudi u čovječanstvu onda Bog stvori i pripremi pojedinca za njegovu milost.

Postoji jedan svetac, Sufi, koji kaže: "Od kada sam prosvjetljen uvidio sam da sam napravio 3 greške u životu. Prva greška bila je ta da sam mislio kako sam ja uvijek napravio prvi korak prema Bogu, ali to nije bilo tako - Bog je puno prije mene napravio prvi korak prema meni.

Druga greška bila je ta da sam mislo kako Boga volim neizmjerno, ali onda sam shvatio da je moja ljubav bila samo kap prema njegovom oceanu ljubavi.

Teća greška koju sam shvatio je bila ta da kada sam spoznao Boga, zapravo se On samorealizirao."

Sve troje pokazuje Božju milost. Da bi je zadobili ne možete samo sjediti, morate raditi svoju sadhanu, pripremiti se.

Netko kaže ja ne trebam gurua; ne trebam učitelja. Znanje možete primiti kroz knjige ali ne i mudrost. Znanje će se pretvoriti u mudrost samo ako milost teče od gurua prema učeniku. Kada si spreman manifestiraš se u ljudkom obliku, ali ako samo tako ostaneš to je dosadno. Je li tako? Kako to znate? Kad se potreba pojavi, ako osjećate nezadovoljstvo, niste više sretni, počinjete tražiti nešto što će vas zaista usrećiti. To nije samo sreća nego čista radost. Kad se ta potreba pojavi tada dolazi guru. I može proći nekoliko života; to nije samo u jednom životu. Dok se ta potreba ne pojavi, može proći i tisuću života, tisuću godina.

Tada kad se manifestiraš s tom potrebom božansko se manifestira kao preraka guru. Prva stvar koja se desi kad vidiš svog gurua je ta da se ljubav ujedini. Postoji jedna snažna potreba da budeš blizu svog gurua. To je kao kad probaš nektar ništa više na svijetu nema takav okus. Isto je kad si s učiteljem svijet se mijenja, ljudi misle da si drugačiji, neki misle da si lud. Tvoje akcije ih ne osuđuju jer se duboko u tebi budi ljubav. To je aspekt gurua kao preraka guru. Prvi susret sa guruom zove sa preraka, buđenje božanske ljubavi unutar učenika. Način kako netko prepozna tko je njegov guru, pojavi se snažan magnet koji ga privuče.

Drugi aspekt koji guru preuzima je svachaka, to znači onaj koji pročiščava učenika. Tada možeš reći da je guru loš da je u krivu. Možeš govoriti sve najgore o njemu. Ali tko može shvatiti gurua. Sve dok sam ne postaneš učitelj ne možeš ga shvatiti. Što ti znaš tko je dobar, a tko loš? To su samo vanjski aspekti, ali što leži iz toga, ne znaš. To je pročiščavajući aspekt gurua. Svachaka, onaj koji pročiščava, koji uklanja sve negativnosti. To može biti vrlo okrutno, vrlo bolno.

Kao takav to je pravi Guru, jer ako je uvijek blag i uvijek odgovara sa da, da, da onda to ne funkcionira. Kao kad vidiš dijamant ili zlato u prirodi. Dijamant izgleda kao običan kamen. Ali kada ga uzme stručnjak i počne ga polirati, onda postaje vrlo teško sve dok se ne pretvori u divan kamen. Isto je sa zlatom. Da bi se zlato pročistilo mora proći kroz vatru, goriti na 1000 stupnjeva. Sve dok se ne oblikuje i postane divan nakit. Kad se taj proces manifestira u bhakti-predaniku, a snažna vjera i odlučnost još uvijek postoje.... U tom procesu mnogi će tada otići, jer ne mogu to izdržati, ali onaj koji ostaje taj sjaji.

(nastavlja se)